SKDV Service Forum – Chatbot Design im Kundenservice
18. Juni 2020 @ 16:30 - 18:00 CEST
Kostenlos
SKDV Service Forum
Aktiver Austausch unter Mitgliedern
Die Gelegenheit um News, Updates und Erfahrungen auszutauschen und aktuelle Themen zu diskutieren.
Haupt-Thema
Chatbot Design im Kundenservice: Dos and Don'ts
Auch in der Schweiz werden für die Interaktion mit Kunden zunehmend Chatbots eingesetzt. Neben offensichtlichen Vorteilen wie rund um die Uhr Service, kann auch Einiges schief laufen.
Was gilt es bei der Verwendung von Chatbots zu berücksichtigen?
Welche Design-Aspekte wirken sich positiv oder negativ auf die Kundenzufriedenheit aus?
Basierend auf den Erkenntnissen einer empirischen Studie der ETH Zürich werden einige “Dos und Don’ts” für den Design von Chatbots präsentiert.
Referentin: Dr. Erika Meins, Mobiliar Lab für Analytik an der ETH Zürich
Gast-Anmeldung:
Bitte kontaktieren Sie uns bei Interesse an einer Teilnahme als Gast vor der Anmeldung zuerst per Kontaktformular.
Wir verwenden Cookies, um unsere Webseite für Sie möglichst benutzerfreundlich zu gestalten. Informationen dazu und zu Ihren Rechten als Benutzer finden Sie in unserer Datenschutzerklärung. OKDatenschutzerklärung
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.